Een apart land. - Reisverslag uit Lissabon, Portugal van Lars Jesse Eijden - WaarBenJij.nu Een apart land. - Reisverslag uit Lissabon, Portugal van Lars Jesse Eijden - WaarBenJij.nu

Een apart land.

Door: Lars

Blijf op de hoogte en volg Lars Jesse

30 Januari 2013 | Portugal, Lissabon

Ook dag twee en drie zijn inmiddels bijna ten einde. Wat me opvalt is dat ik in een apart land ben terecht gekomen. Het verschil tussen arm en rijk is immens hier.

Hoezo financiële crisis? In deze drie dagen heb ik al zoveel meer dikke auto's gezien als in Nederland in mijn hele leven. Ook de zakenmannen in dure pakken en vrouwen in zeer luxe kleding zijn er veel. Toch heb je ook de keerzijde.. Hoeveel zwervers hier rondlopen is niet normaal. Niet te vergelijken met onze mooie hoofdstad terwijl ik altijd dacht dat het daar al erg was. Ik en Martijn betrapte onszelf erop dat we nogal vaak kleine bedragen €0.30 aan ze gaven. Als we dit de hele tijd blijven doen zouden we aan het eind van onze stage ook op de hoek van de straat staan. Dit kunnen we simpelweg niet blijven doen! Het is de taak van de overheid dit in de hand te krijgen.

Sowieso zijn hier de dingen slecht geregeld. Er lopen veel zwerfhonden rond en de infrastructuur is bar slecht. Gaten in de weg, stoplichten die het niet doen? Dit zijn slechts enkele voorbeelden want je ziet werkelijk van alles. Ook vraag ik me af hoe mensen hier ooit hun rijbewijs hebben kunnen halen. Vanmiddag stond ik op ons balkon te kijken naar een auto die tien minuten over parkeren deed en in die tijd drie keer tegen een trap aan was gereden en twee keer tegen de BMW die voor hem stond.

''Hier hoef jij je toch niet druk over te maken?'' zullen jullie nu wel denken. Nou goed dat klopt. Ik vertel alleen maar wat me opvalt. Het verschil is immens en wij mogen dan blij zijn dat er in Nederland wel een goede verdeling is tussen rijk/midden/arm (en nee ik ben geen VVD-er).

Wat hebben wij gedaan in deze twee dagen? Wij hebben vele uren gewandelt door de prachtige stad en al veel mooie plekken gezien (nog lang niet alles). Het vervelende is alleen dat we eigenlijk niet weten wat al deze mooie gebouwen en beelden voor betekenis/functie hebben. Op die manier maakt het de desbetreffende gebouwen toch weer een stuk minder mooi. Verder ligt de stad op een berg wat heel veel helingen veroorzaakt. Onze benen zijn dan ook helemaal kapot aan het eind van de dag maar goed dat zorgt er wel voor dat ik in conditie blijf!
Ook hebben wij inmiddels twee keer gekookt. Ik een keer (Stukje vis, sla en aardappels) en Martijn (Uienringen, Hamburger, Sla) dus wil je zeggen dat wij niet goed voor onszelf zorgen? Onmogelijk! Het is wel lastig om te koken omdat wij maar twee pitjes hebben en dus niet drie dingen tegelijk klaar kunnen maken. Maargoed het is vooral een kwestie van wennen. Tot nu toe heeft het prima gesmaakt!
Verder slaan de biertjes er tot noch toe lekker in en hebben we een hoop plezier met elkaar. Ook hebben we gewoon onze tijd voor onszelf en weten we volgensmij aardig wanneer we even niet tegen elkaar moet praten.

Tot Maandag hebben we nog vakantie want dan gaan we naar school om een introductieprogramma te volgen. Ik moet zeggen dat ik daar erg veel zin in heb maar dat dit weekje opladen ook wel lekker bevalt na een tiental weken gestreden te hebben. Onze vakantie zullen we nog gaan invullen door een beetje door de stad te slenteren en ons te verbazen over de gekke dingen die wij zien. Ook zullen we dit weekend het uitgaansleven een beetje gaan ontdekken. Daar zijn wij beide erg benieuwd naar. Dit brengt mij gelijk naar het laatste punt wat ik wil delen met iedereen die dit leest.

WAAR IN GODSNAAM ZIJN DE MOOIE MEISJES?
Tot nu toe zien we alleen maar rare meisjes met een hele rare kledingstijl. Ook dragen er vele bergschoenen, waar echt niemand vrolijk van wordt. Ook de jongens? Wij dachten dat we nu echte stijl gingen zien zoals de grote portugese voetballer Cristiano Ronaldo. Maar ik heb nog geen jongen gezien met gel in zijn haar? Toch wel het paradepaartje van CR7 himself.

Nou goed, dit was het voor vandaag. Ik laat weer van me horen!

PS: Ik zal ook af en toe een aantal foto's aan mijn album toevoegen. Die kan je vinden onder FOTO'S! (Hoezo vanzelfsprekend haha)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lars Jesse

Ter afronding van mijn opleiding Internationale Groothandel op stage in Lissabon (Portugal). Hier zal ik voor drie maanden verblijven.

Actief sinds 28 Jan. 2013
Verslag gelezen: 395
Totaal aantal bezoekers 13935

Voorgaande reizen:

28 Januari 2013 - 21 April 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: