Klaagzang, Einde in zicht en San Marco! - Reisverslag uit Lissabon, Portugal van Lars Jesse Eijden - WaarBenJij.nu Klaagzang, Einde in zicht en San Marco! - Reisverslag uit Lissabon, Portugal van Lars Jesse Eijden - WaarBenJij.nu

Klaagzang, Einde in zicht en San Marco!

Door: Lars'

Blijf op de hoogte en volg Lars Jesse

01 April 2013 | Portugal, Lissabon

Terwijl Nederland geniet van een vrije dag door het fenomeen dat ''pasen'' heet zit hier de echte strijder. In Lissabon kennen we namelijk geen tweede paasdag. Na amper vijf uurtjes slaap zit ik hier alweer blij te zijn op stage. Ik heb de welbekende zin alweer te horen gekregen; ''sorry Lars, maar ik heb even geen tijd het is heel druk en ik ben alleen''. Hoe komt het nou dat ze alleen is? Een collega is vrolijk met vakantie en de ander komt rustig niet opdagen, denk dat ik die tactiek ook maar eens moet gaan hanteren. Mij zullen ze hier toch niet missen.
Eigenlijk kan ik dit bedrijf wel een beetje vergelijken met een gevangenis. Ik zit zeven uur lekker niks te doen en dan als ik geluk heb dan heb ik een uur per dag recreatietijd. Dan mag ik namelijk lekker te saaie orders in het systeem zetten!

Kortom ik heb het wel gehad op deze stage ondanks dat ze heel aardig zijn. Maarja, nadat ik twee weken geleden commentaar kreeg op mijn motivatie zorg ik gewoon dat ze me nergens op kunnen pakken. Doe lekker alsof ik supervrolijk ben en het helemaal te gek vind. Ik werk immers geen hele werkweken meer dus dat hebben we iniedergeval alweer gehad. Deze week bijvoorbeeld maar drie daagjes en dan komt papa lekker chillen. Wel jammer dat de weersvoorspellingen erg slecht zijn, hoewel het zonnetje nu wel lekker aan het schijnen is!

Ondertussen is ook de andere collega die in eerste instantie niet op kwam dagen aan komen waaien. Natuurlijk roep ik haar direct even ter verantwoording alsof ik de baas ben en ik krijg als antwoord ''zomertijd hé'' jaja, we hebben te maken met zo'n ander fenomeen. Kunnen jullie morgen ook allemaal gebruiken! Dat ik daar zelf niet aan heb gedacht, had ik ook mooi kunnen gebruiken .. Geintje, want ik ben supergemotiveerd en altijd op tijd natuurlijk! (Ik schrik van mezelf want ik kom hier echt nooit te laat).

Verder heb ik nog helemaal niks vernomen van de school waar we hier zitten. De begeleidster zou drie keer langskomen, maar vooralsnog heb ik nog niets van dr vernomen. Voor hetzelfde geldt zat ik nu al 10 weken uit mijn neus te eten en wist zij er niks van? Oh wacht, dat is ook wel een beetje zo haha. Terwijl ik dit verslagje aan het schrijven ben krijg ik steeds meer een glimlach op mijn gezicht, lekker hoor dat '''van je afschrijven''.

Inmiddels heb ik nog twintig dagen te gaan waarvan de helft met papa/Oscar zijn. Best vooruitzichtje hoor. Voor de rest hebben we morgenavond weer eens een lekker etentje bij onze enige vrienden van die school waar we heen gingen. Gelukkig komt ''de zus van'' ook weer over vanuit de Algarve speciaal om afscheid van ons te nemen! Nu al zin in de afscheidsknuffel hihi. Ook zijn we uitgenodigt om eens langs te komen in Albufeira in de zomer ofzo. Uiteraard zit die plaats dan vol met vakantie vierende Nederlanders dus opzich is dat wel een leuk idee als ik toch alleen de vliegtickets hoef te betalen, maar dat is weer iets voor later.

Ook wel leuk om te vertellen is dat afgelopen Zaterdag ik en Martijn de hele dag op het terras hebben gezeten. Eindelijk weer een dagje goed weer! Wat is die zon op je gezicht toch lekker hé, maar daar zullen jullie nog niets van weten met die vijf graadjes in Nederland. Voor de rest was het weer een weekend om zo snel mogelijk te vergeten. Beide avonden wouden we op stap maar als het regent alsof alle overledenen vol gas naar beneden aan het pissen zijn heeft ook dat weinig zin hier. Iedereen staat namelijk op straat en zodra het ook maar druppelt komt er niemand meer opdagen.
Toch heb ik Zaterdagavond wel gedanst, maar dan gewoon in mijn eentje op ons kleine zolderkamertje. Gedanst omdat San Marco en zijn troepen het geflikt hebben. Op wat voor muziek dans je dan op zo'n moment? Gewoon op de songs van het friese publiek zoals; ''Olie, Olie je moeder heeft een slurf'' enzo. Kan je heerlijk op los gaan kan ik je vertellen. Ja, dat is wel iets wat me helemaal vrolijk maakt :D.

Tot slot kijken ga ik nog even de korte termijn plannetjes vertellen. Want wat ga ik vandaag doen? Spannend.
Zometeen als ik op ''verzenden'' heb geklikt ga ik een lekker kopje suiker met koffie halen. De koffie is hier immers zo sterk dat het zonder acht scheppen suiker niet weg te krijgen is. Deze koffie is absoluut niet gratis maar gelukkig krijg ik ze altijd van een vrouwtje het kantoor naast ons. Ze is bezorgd dat ik anders niks drink! Daarna ga ik maar eens wat schoolwerk verrichten. Nog genoeg te doen voordat ik dat diploma in de zak heb. Vervolgens ga ik lekker pauze houden, beetje sushi eten denk ik. Daar heb ik wel een keer zin in! Daarna ga ik rustig de finale van de Amsterdam Future Cup kijken waarin Ajax B1 het opneemt tegen Anderlecht B1/Sao Paulo B1 en dan tot slot begint het recreatie-uurtje waar ik nog lekker wat ordertjes in mag voeren! ZIN IN GEK:D.

Haha, oke dit was even een kleine klaagzang gemixed met nog meer onzin. Maar vergeef het me maar weer snel want ik heb simpelweg niets anders te doen en ik ben nu weer vrolijk. En wat gebeurt er nu? Ik krijg plots een aantal orders op mijn bureau, is dit het recreatie-uurtje of plotseling een onverwachte wending en ga ik het nog echt druk krijgen?

ADIOSS AMIGOS

PS: Uiteraard is het niet zo dat ik hele dagen echt niets uitvoer. Echter zit ik hier met drie vrouwen die alle drie een drukke baan hebben en ook nog op mij moeten letten en mij werk moeten geven. Als ze het zelf heel druk hebben vergeten ze mij welleens en dan zit ik een paar uurtjes niets te doen. Over het algemeen voer ik orders in of doe ik prospect-research. Beide werkzaamheden vind ik niet heel erg leuk meer, en nu er ook nog eens een collega op vakantie is heb ik echt bijna niets te doen. Vandaar dat ik mijn tijd maar besteed aan schoolopdrachten en dit word ook goedgekeurd. Geen stress leraren!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lars Jesse

Ter afronding van mijn opleiding Internationale Groothandel op stage in Lissabon (Portugal). Hier zal ik voor drie maanden verblijven.

Actief sinds 28 Jan. 2013
Verslag gelezen: 498
Totaal aantal bezoekers 13937

Voorgaande reizen:

28 Januari 2013 - 21 April 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: