De eerste dag. - Reisverslag uit Lissabon, Portugal van Lars Jesse Eijden - WaarBenJij.nu De eerste dag. - Reisverslag uit Lissabon, Portugal van Lars Jesse Eijden - WaarBenJij.nu

De eerste dag.

Door: Lars

Blijf op de hoogte en volg Lars Jesse

28 Januari 2013 | Portugal, Lissabon

Wat een dag, zes uur mijn bed verlaten om de laatste dingen te pakken en richting Amsterdam te vertrekken. Eenmaal aangekomen op Schiphol heb ik nog een laatste koffie/ju's gedronken met vaders voordat ik met mijn reiskompaan Martijn had afgesproken.

Even later hadden Martijn en ik ingecheckt en namen we afscheid van onze ouders. Bij de douane werd mijn koffer nog eens twintig keer door de scanner gehaald omdat ze deze kleine rebel niet vertrouwde. Maar goed, eindelijk konden we gaan vliegen. Het moment waar we al die maanden naar hebben uitgekeken was daar. We stapte het (Portugese mensen only) vliegtuig in en hadden een reis van drie uurtjes voor de boeg. Opzich verliep die goed alleen kreeg ik bij het landen weer zo'n verschrikkelijke oorpijn die pas laat in de avond weer zou verdwijnen.

Toen we aan kwamen op Lissabon Airport was de man door wie we zouden worden opgehaald nergens te vinden. Na wat heen en weer bellen kwamen we in de auto terecht van deze goed engels sprekende Portugees en we werden dan ook naar ons appartement gebracht. Het eerste wat ons opviel is dat het verkeer een grote chaos is. Stoplichten bij rotondes, weglijnen waar niet aan gehouden word en rechts is inhalen is een gewoonte hier. Eenmaal in het appartement was het allemaal ietsjes kleiner dan we hadden verwacht.

Nadat Pedro (Eigenaar en Chauffeur) weer vertrokken was besloten wij boodschappen te gaan doen. Wat een supermarkt zeg.. Dit doen we nooit meer zeiden Martijn en ik al snel tegen elkaar en haalde alleen het broodnodige. Volgende keer zouden we wel lopen naar een grote supermarkt zo'n drie kilometer verderop.

Ondertussen was ons al 100x om een sigaret gevraagt, 75x of we Marihuana wouden, 50x of we XTC in ons lichaam wouden en ook LSD is hier makkelijk te verkrijgen. Op elke hoek van de straat staan wel een paar zwervers of gangsters om deze troep aan je te vragen. Zeker in onze buurt moeten we daar nog even aan wennen want we zijn gewoon bang beroofd te worden.

S'avonds gingen we op de bonnefooi lopen met als doel het vinden van een McDonalds die we dan ook in één keer vonden! Daarna hebben we nog even op een terrasje gezeten (BUITEN!) om negen uur. Waar we ons verbaasde over de dansende mensen op straat, de vrouwen die alleen maar pils drinken, de vele acrobaten en de straatbandjes.

Wat dat betreft is de conclusie na de eerste dag dat het een hele gezellige stad is maar dat je wel goed op je spullen moet letten en er veel drugs word verkocht. Amsterdam is niets bij Lissabon!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lars Jesse

Ter afronding van mijn opleiding Internationale Groothandel op stage in Lissabon (Portugal). Hier zal ik voor drie maanden verblijven.

Actief sinds 28 Jan. 2013
Verslag gelezen: 299
Totaal aantal bezoekers 13948

Voorgaande reizen:

28 Januari 2013 - 21 April 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: