Geen Titel. - Reisverslag uit Lissabon, Portugal van Lars Jesse Eijden - WaarBenJij.nu Geen Titel. - Reisverslag uit Lissabon, Portugal van Lars Jesse Eijden - WaarBenJij.nu

Geen Titel.

Blijf op de hoogte en volg Lars Jesse

08 April 2013 | Portugal, Lissabon

Eindelijk weer een lekker weekje achter de rug. Vorige week Maandag, Dinsdag en Woensdag heb ik nog hard gewerkt maar daarna was het dan eindelijk zover! Papa kwam naar Lissabon! Samen met zijn vriendin heb ik hem om 19:00 Portugese tijd van het vliegveld opgehaald. Ik was erg blij om hem te zien natuurlijk na tien lange weken.

Bij aankomst zijn we eerst met de taxi naar het hotel gegaan om pa te laten inchecken. Best geinig hotel met zelfs een Macbookie op de kamer. Vervolgens zijn we een beetje gaan lopen om uiteindelijk lekker uit eten te gaan. Eindelijk weer een keer goed voedsel voor mij, daar was ik aan toe!

Op Donderdag hadden we om 10:30 afgesproken. Toen hij er om 10:31 nog steeds niet was besloot ik maar eens te bellen maar aah, daar was die dan toch. Één hele minuut te laat .. Wat een ongeduldig persoontje ben ik toch ook hé? Ik showde ze ons heerlijke appartement wat ze beide nog best nog wel leuk vonden. Welliswaar was de douche kut en ook waren ze het met me eens dat de matrassen hard waren, maar voor de rest was het best geinig. Daarna gingen we voor het eerst met de metro. Beide een metro kaart aangeschaft en dan de poortjes maar door. Niet zo moeilijk zal je zeggen? Nou, beide probeerde door een poortje te komen met een groot rood kruis erboven. Tsja, dan gaat het inderdaad toch wel lastig worden. Termen als ; ''Hij doet het niet'' en ''Wat is dit nou voor kaart'' waren al gepasseerd voordat ze er door een medewerker van de metro op gewezen werden. Mij treft overigens geen blaam omdat ik er al door heen was en ik het van die kant niet kon zien ;). Na al dit getreuzel zijn we naar het bedrijf waar ik werk. Er was iemand jarig en pa had stroopwafels, drop en hagelslag meegenomen wat ik als cadeau kon geven. Het was ook nog eens ''de dikke'' van het stel, maar dat vind ik wel leuk. Mensen vet mesten = leuk!
Nadat ik een beetje uitgelegd had wat ik nou eigenlijk uitvoer wou mijn pa al snel weer weg. ''Dramatisch bedrijf, zo was het twintig jaar geleden in Nederland Lars'' Aldus Pieter van Eijden. Nja, het is inderdaad dramatisch en ook best ouderwets!
Die middag hebben we nog even geluncht en toen ben ik naar huis gegaan om een middagdutje te doen. Ik ben inderdaad net een baby, maarja dat had ik gewoon even nodig en dan hadden de oudjes ook wat tijd voor henzelf.
Die avond ging ik alleen met pa richting het Éstadio da Luz voor een wedstrijd van de beste club van Lissabon. Benfica - Newcastle United stond op het programma in de kwartfinales van de Europa League. Uiteindelijk werd het een gezappige partij zonder echt mooie dingen. Benfica won wel, 3-1 dat was wel leuk op deze dag! Verder hebben we toch even Tim Krul, Ola John en de ingevallen Vurnon Anita mogen aanschouwen. Al met al was het wel een leuke avond en was het toch wat ''quallity time'' met vaders.

Vrijdag heb ik s'ochtends gewerkt. Ik had in eerste instantie gewoon vrij maar ik dacht als ik even werk dan heb ik nog een ochtendje over in het restant van de dag. Daarna ben ik richting het terras gegaan want het was erg lekker weer. Ik heb een rare rijst/vis schotel gegeten en wat biertjes gedronken. Daarna wouden de bezoekers wat culturele dingen doen zoals in het welbekende ''trammetje'' een ritje maken. Daar deed ik dus even niet aan mee en vertrok naar huis. We hadden die avond weer afgesproken met z'n vieren. Ja, dit keer ging Martijn ook mee! We gingen eten in de haven in een erg leuk restaurant. Ik nam de Ribstake ofzo. Iniedergeval eindelijk weer een keer een goed stukje vlees! Dat had ik wel gemist want het enige vlees dat ik hier gezien had waren hamburgers en daar word ik niet meer vrolijk van! Bij het afruimen besloot de ober het vet dat nog op mijn bord lag lekker over m'n broek heen te pleuren. Heerlijk! Ik kreeg wel al snel een spuitbus en een borstel om het lekker schoon te maken. Al met al hebben we er een hoop lol om gehad en is de schade beperkt gebleven.
Teruggekomen op het centrale punt besloten Christel en paps naar huis te gaan om bij te slapen, het was immers een zware dag geweest. Ik en Martijn gingen weer eens poging wagen om een leuke avond te hebben in het nachtleven. Waarschijnlijk zou het weer niets worden, maar niet geschoten is altijd mis hé. Uiteindelijk werd het best leuk, we hebben eindelijk een leuke discotheek gevonden genaamd; ''Urban Beach'', ongeveer tien minuten met de metro vanaf ons huis! Ook hebben we weer drie mensen van het vrouwelijke geslacht leren kennen. Na een praatje te hebben gemaakt bleken ze nog best knap te zijn, helaas waren ze alweer 22, 23 en 25. GAAN JONGE MENSEN HIER NIET UIT? Alleen maar oudjes hier, jongeren zitten volgensmij in een kooi want ik zie ze nooit. Nja, gek land met gekke gewoontes en gebruiken. Ik kijk er niet meer van op hoor.

Zaterdag liep een beetje uit op een fiasco .. Overdag gingen pa en Christel gewoon dingen doen voor zichzelf. Ik was brak omdat we die ochtend pas om 06:00 thuis arriveerde, ik zei dat ik s'avonds wel zou komen. Terwijl ik rustig in bad zat te chillen had mijn vader blijkbaar een sms gestuurd dat ik half 9 op het plein moest zijn. Ik las het veelste laat en was dus ook niet op tijd. Een uur later en een hoop sms verkeer verder, arriveerde ik dan eindelijk bij het restaurant. Hier werdt het ook weer ruzie omdat ik chagrijnig was en pa het ook wel had gehad. Daardoor zijn we met ruzie uit elkaar gegaan en dat was de laatste dag. Leuk! Nja, inmiddels zie ik wel in dat het mijn fout was dus moet toch maar sorry zeggen. Ik vond het iniedergeval niet leuk.

Op Zondagochtend waren ze alweer in Nederland en ondanks de Zaterdag vond ik het erg gezellige dagen en ben ik blij dat ze geweest zijn. Ik heb goed gegeten en boven alles erg veel gelachen en dat is wel weer een tijd geleden.

Nu richten we onze blikken weer op de toekomst. Dertien dagen te gaan waarvan 7.5 werkdagen. Deze werkweek bestaat uit Maandag, Dinsdag, Woensdag. Op Donderdag arriveert de volgende gast alweer, Ossy komt naar Portugal! Beloven ook weer erg gezellige dagen te worden.
Inmiddels is ook een van onze leraren in het land, Adriaan Deventer die onze stages indeelt komt even op werkbezoek (Betaalde vakantie). Hoe noem je het anders als je uit eten met mij en Martijn mag? Want dat staat op het programma, vanavond of Dinsdag gaan we even een hapje eten en onze ervaringen vertellen. Beide krijgen we ook een bezoekje op het bedrijf van hem, kan die ook eens zien hoe gezellig het hier is!

Dit was het wel weer want ik ben dit allemaal weer op stage aan het doen en dat gaat van mijn werktijd af en dat waarderen ze niet echt geloof ik. Ik heb dan wel gezegt ''moet wat voor school doen'', maar daar zijn ze wel een keer klaar mee.

Nja, Dikke doei vanuit een warm Lissabon.

PS: Kon geen titel verzinnen dus vandaar deze mooie titel!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lars Jesse

Ter afronding van mijn opleiding Internationale Groothandel op stage in Lissabon (Portugal). Hier zal ik voor drie maanden verblijven.

Actief sinds 28 Jan. 2013
Verslag gelezen: 683
Totaal aantal bezoekers 13940

Voorgaande reizen:

28 Januari 2013 - 21 April 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: