Elke dag verdiend zijn eigen verslag' (2) - Reisverslag uit Lissabon, Portugal van Lars Jesse Eijden - WaarBenJij.nu Elke dag verdiend zijn eigen verslag' (2) - Reisverslag uit Lissabon, Portugal van Lars Jesse Eijden - WaarBenJij.nu

Elke dag verdiend zijn eigen verslag' (2)

Door: Lars

Blijf op de hoogte en volg Lars Jesse

14 Februari 2013 | Portugal, Lissabon

Daar zijn we weer. Niet zoals beloofd een dag na het plaatsen van het eerste deel van dit verslag. Maargoed we hebben het ook zo druk. Het gaat maar door. Afspraken, school, stage. Het is een leuke maar ook erg zware periode. Bijvoorbeeld mijn matras.. Dat is gewoon gemaakt van een blok steen. In dit verslag zal ik van vorige week Woensdag tot afgelopen Zondag gaan. Een flink verslag dus maar anders hou ik het gewoon niet meer bij..

WOENSDAG

Deze dag waren we s'ochtends lekker vrij. We hebben dan ook even uitgeslapen en daarna boodschapjes gedaan. Dat was wel weer nodig. We hadden namelijk helemaal niets meer. Wij zijn dan ook mannen en zijn helemaal niet bestemd voor dit soort huishoudelijke klusjes. Nou goed, nadat er boodschappen waren gedaan was het alweer tijd om naar de volgende activiteit te gaan. De stad verkennen met de gids. James Kirkby was de naam, een man met een Engelse vader en een Portugese moeder. Sprak aardig engels en heeft ons een groot deel van de binnenstad laten zien. Vervolgens zijn we naar de wijk Belem gegaan en dat was echt heel leuk! We hebben een typisch Portugees gerecht genaamd Pastei ofzo gegeten, we hebben een grote kerk bekeken en heel veel meer. Dit was echt interessant maar de beentjes waren aan het eind van de dag wel heel erg moe hoor.. Voor de rest hebben we s'avonds niet heel veel meer gedaan en vooral uitgerust!

DONDERDAG

Donderdag moesten we om tien uur op school zijn volgens het rooster. Echter werden we om half tien gebeld waar we bleven. Martijn in de stress en ik er lachend bij. Dat moet er best komisch uit hebben gezien. Maargoed eenmaal op school aangekomen werden we in een les gedropt. Internationale Trade of iets dergelijks. Het niveau was weer heel laag en we maakte de opdrachten dan ook gemakkelijk. Leuker om over te vertellen zijn de mensen die in die klas zaten. Wat waren die aardig zeg! Drie mensen in het speciaal. Ten eerste Nono en Ivanha (of iets dergelijks). Na een uur nodigde hun ons al uit voor een lunch die Zaterdag.Waarbij ook een aantal zussen, nichten en kindjes aanwezig zouden zijn. Beide dames hingen tegen de dertig aan. Je kan me dus opnieuw MILFHUNTER noemen haha, nog altijd niet zoals Casper uit ons voetbalteam maar het begint er op te lijken! Verder was er een man van rond de veertig in deze klas. Hij nodigde ons uit om een keer te komen lunchen bij zijn huis in het nabij gelegen kustplaatsje Cascais. Hij wou ons namelijk voorstellen aan zijn dochter van negentien, een leuke meid voor ons zei die. We gaan zeker een keer van dit voorstel gebruik maken! Waarom iedereen ons uitnodigt weten we niet, naja we zullen wel gewoon heel aardig zijn ;).
Die middag zijn we weer op stap geweest met James (De Gids). Dit keer de andere kant op. Ik moet zeggen dit keer was het wat saaier omdat we de meeste dingen al een keer gezien hadden. Ook zijn we naar het grote kasteel geweest dat helemaal op een berg ligt. Hier hebben in het verleden koningen gewoond. Tegenwoordig is het een museum want Portugal is nu een replubiek. Uiteindelijk namen we om zes uur afscheid van James en gingen lekker naar huis om weer een avondje uit te rusten.

VRIJDAG

Vrijdag gingen we de bedrijven kijken. Eerst kwam die van Martijn aan de beurt. Janz de Contadores Energia, levert energie-meters voor in de meterkast. De tutor van Martijn hield een leuk verhaal en het leek mij persoonlijk wel een leuke stage. S'middags gingen we kijken naar mijn bedrijf. En jajaja het is een WOMEN ONLY ding. Op kantoor met drie dames tussen de 30 en de 35. Kan dit goed gaan? Toen we er waren bleek al snel dat ze superaardig zijn en mij graag wat dingen willen leren. De werkzaamheden werden uitgelegd, best geinig leek me. Maargoed we zouden het Maandag wel zien dacht ik, eerst WEEKEINDE! De eerste week zat erop. Heerlijk gevoel, maar wat gaat de tijd snel? Al bijna twee weken en ik mis het thuisfront nog helemaal niet.

ZATERDAG

Zaterdag gingen we lunchen bij Nono en de rest. We kleden ons netjes aan en moesten naar het laatste metro-station. Een beetje bang dat we in een sloppenwijk terecht kwamen waren we wel. Maar het bleek juist top te zijn! Een supermooi appartement en we kregen na twee uur een heerlijke warme lunch voorgeschoteld! Naast Nono en Ivanha was de dochter van Ivanha (3) twee vriendinnen met twee baby's, haar zus en haar nichtje aanwezig. Wat ons opviel was dat er geen mannen aanwezig waren. Wel de lusten, niet de lasten! Het enige nadeel is dat de afrikanen van eten houden. We kregen wel vijf keer opgeschept en vooral de rijst en het vlees vulde mij. Net op het moment dat ze voor de zesde keer wou opscheppen ging het brandalarm af. Wat bleek nou? De keuken stond in de hens. Barbecue aan laten staan en die was door gaan branden. Niet wetende wat te doen gooide ze er maar water overheen, een hoop rook kwam vrij en de kinderen werden snel naar een andere kamer gebracht. Uiteindelijk kon er om gelachen worden maar een klein beetje stress hadden we wel. Na de lunch en het uitbuiken gingen we naar het winkelcentrum, SHOPPEN!!! Martijn en ik verveelde ons kapot net als Ivanha overigens. We speelde een beetje met de kinderen en uiteindelijk gingen we nog een ijsje eten. Aan het eind was het alweer half 11 en we gingen eindelijk naar huis. Het was een superleuke maar ook superzware dag. Om half 12 kwamen we thuis aan, we nuttigden nog wat drankjes en daarna gingen we lekker naar bed. Geen uitgaan voor ons dit weekeinde.
We gaan zeker nog een keer afspreken met de dames en ze hebben zelfs al gevraagd of we een keer meegaan richting het zuiden (Algarve) om daar een weekendje in hun strandhuis waar alle famillie woont te verblijven. Als ''Nu We Er Toch Zijn'' daar langs gaat krijgen ze zeker de sticker gastvrij.

ZONDAG

#MATCHDAY AFC AJAX AMSTERDAM - Roda JC.. Een makkie op voorhand. Uiteindelijk werd het 1-1 en ik was dan ook zeer teleurgesteld. 010 winnaar van het weekeinde en ze doen weer volledig mee voor de titel. Ook vanuit Lissabon kijk ik elke wedstrijd van mijn clubje. Geen minuut zal ik missen. Voor de rest bestond de Zondag uit slapen,slapen en films kijken. En natuurlijk op tijd naar bed! Deze stage periode wil ik niet te laat komen. Dat heb ik in Nederland al vaak genoeg gedaan. De werktijden van negen tot zes zullen me daarbij helpen aangezien ik maar tien minuten met de metro hoef ga ik pas om 08:30 weg van huis.

Dit was het megaverslag van vijf leuke dagen. Ik heb lang niet alles beschreven maar anders werd het wel heel lang. Het volgende verslag zal de eerste werkweek betreffen. Ik ben erg benieuwd en hoop dat het leuk is.

BA VIDRO SA bereid je maar voor want Lars van Eijden komt eraan!


PS: Ik zal vanavond weer wat foto's toevoegen betreft deze week. Een hoop mooie dingen op de gevoelige plaat vastgelegd!

  • 17 Februari 2013 - 20:45

    M.e.moeton:

    Ik vind het hartstikke leuk je zo te kunnen volgen. Veel plezier en maak er het beste van. Ik ben trots op je.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lars Jesse

Ter afronding van mijn opleiding Internationale Groothandel op stage in Lissabon (Portugal). Hier zal ik voor drie maanden verblijven.

Actief sinds 28 Jan. 2013
Verslag gelezen: 338
Totaal aantal bezoekers 13982

Voorgaande reizen:

28 Januari 2013 - 21 April 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: