Lange dag, terugkijken en eten. - Reisverslag uit Lissabon, Portugal van Lars Jesse Eijden - WaarBenJij.nu Lange dag, terugkijken en eten. - Reisverslag uit Lissabon, Portugal van Lars Jesse Eijden - WaarBenJij.nu

Lange dag, terugkijken en eten.

Door: Lars'

Blijf op de hoogte en volg Lars Jesse

21 Februari 2013 | Portugal, Lissabon

Daar zijn we weer vanuit Lissabon. Heb weer even niets te doen, dus schrijf maar even een reisverslagje. 'even'? Gister zei je nog dat je nooit iets te doen had? Dat klopt. Maar heb het besproken en na een goed gesprek krijg ik nu wat meer te doen. Of wat meer? Ongelofelijk, vannochtend had ik zowaar 22 mailtjes en ik heb dan ook de hele ochtend zitten werken. Nog altijd is het niet heel uitdagend ofzo maarja ik ben tenminste druk!

Gisteren nadat ik BA Vidro had verlaten en richting de metro ging zag ik iemand met een Nederlands trainingspak rondlopen. Een sportinstantie ofzo, ik verveelde me dus ben er maar tegen aan gaan praten. Ik schat hem ongeveer dertig en het was best een aardige gozer. We hadden het over de verschillen tussen beide landen en over voetbal. Ik vertelde dat wij van plan waren de volgende dag (Vandaag) naar Benfica te gaan. En hij wou dat ook wel als zijn vrouw op zijn kinderen paste tenminste. Dus misschien gaan we met nog iemand maar tot dusver heb ik niks gehoord (we hebben nummers uitgewisseld). S'avonds hadden beide geen zin om te koken dus was het eten maar eens brood. Kan wel voor een keer na al die weken koken.

Inmiddels zijn we alweer bijna op het einde van de Donderdag. Of het einde, zo voelt het niet... Nog twee uur. Wat gaat het langzaam vandaag. Misschien komt dat ook wel omdat ik uitkijk naar vanavond. Om 6uur haalt Martijn me hier op en gaan we direct richting het stadion van Benfica. Ongeveer tien minuutjes met de metro. Als dat de afstand was tussen mijn huis en de Amsterdam ArenA had ik het wel geweten.. Maar goed geen Ajax dus vanavond maar Benfica, geen Johan Cruijff maar Eusebio, geen VAK 410 maar de Benfica Ultras. Ik ben benieuwd of het stadion een beetje gevuld is, sommige clubs zijn aangetrokken tot de Europa League en hebben een uitverkocht huis en sommige clubs ga ik geeneens wat over zeggen. Wanneer je toch benieuwd bent stel je televisie vanavond rond 21:05 af op RTL7 en dan zie je hoe het stadion van Steua gevuld is.

De laatste keer dat ik naar het afvoerputje van de Champions League ging heette het niet de 'Europa League' maar nog de Uefa Cup. Zes jaar geleden zo uit m'n hoofd, ik was een kleine brugpieper. Ajax nam het in de achtste finales op tegen het Duitse Werder Bremen en we hadden uit al 3-0 klop gehad. Klose speelde daar nog en ook Thorsten Frings was op dat moment nog een held daar. In de derde minuut kwamen we al op voorsprong, ik weet het nog goed. Ik zat om me heen te kijken dus ik het doelpunt geeneens gezien. Uit mijn hoofd scoorde Leonardo, de braziliaan die het nooit waar heeft mogen maken. Zal het zo nog eens nazoeken, toch niets te doen. Uiteindelijk won Ajax met 2-0 en ik vond het prachtig, uitgeschakeld maar wat een feest in mijn hoofd. 'Papa zag je die ene mooie actie' en 'papa, zullen we volgende week weer gaan' vroeg ik uit vreugde. Dat kan ik me nu niet meer voorstellen haha.

Inmiddels gaat dit alles helemaal niet meer over Portugal, Lissabon en BA Vidro. Maar dat is juist iets wat ik hier heel veel heb. Terugdenken, vanaf mijn twaalfde levensjaar ongeveer. Wat heb ik eigenlijk een leuke dingen meegemaakt en wat ben ik door de jaren heen veranderd. Leuke dingen om op terug te kijken!

Tot slot gaan we weer naar het heden. We zijn opnieuw uitgenodigt door Nono voor een maaltijd. Ditmaal betreft het, het avondmaal. In eerste instantie dacht ik 'daar heb ik toch helemaal geen zin in?' maar ik denk dat we het toch maar moeten doen. Het is wel gezellig en we moeten toch een beetje mensen leren kennen. Ongetwijfeld dat er weer vele andere worden uitgenodigt dus opzich is het wel leuk.

Nu moet ik een aantal tekeningen opzoeken voor een aantal flessen. Ik wist geeneens dat die bestonden maarja het zal wel. Tot de volgende keer.

Adiosss!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lars Jesse

Ter afronding van mijn opleiding Internationale Groothandel op stage in Lissabon (Portugal). Hier zal ik voor drie maanden verblijven.

Actief sinds 28 Jan. 2013
Verslag gelezen: 193
Totaal aantal bezoekers 13977

Voorgaande reizen:

28 Januari 2013 - 21 April 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: