'Opgeleid tot nutteloze zoutzak' - Reisverslag uit Lissabon, Portugal van Lars Jesse Eijden - WaarBenJij.nu 'Opgeleid tot nutteloze zoutzak' - Reisverslag uit Lissabon, Portugal van Lars Jesse Eijden - WaarBenJij.nu

'Opgeleid tot nutteloze zoutzak'

Door: Lars'

Blijf op de hoogte en volg Lars Jesse

20 Februari 2013 | Portugal, Lissabon

Besloten mijn belofte het reisverslag beter bij te houden kom ik maar eens na. Niet omdat ik het leuk vind, meer uit ellende. Ik heb gewoon helemaal niets te doen. Op dit moment zit ik netjes met nette schoentjes een nette broek en een blouse op kantoor. Kortom ik zie er uit als een echte strijder. Ook ben ik alweer drie uur aanwezig en wat heb ik in die tijd gedaan? Twee orders in het systeem gezet. Samen heeft dit mij tien minuten gekost. Als ik wat mag doen dan is dat het wel of een bevestigingsmailtje sturen. Waar ik eerst dacht dat het hier wel tof zou worden begin ik daar steeds meer aan te twijfelen. Ik zit hier maar voor spek en bonen heb ik het gevoel.

De mensen hier zijn mij inmiddels ook vergeten. De eerste week was ik interessant. Een Nederlander, blonde haren en vol verhalen. De hele dag werd er engels gecommuniceerd. Inmiddels is het weer alleen Portugees tenzij ik wat vraag. Als ik vraag om werk dan krijg ik het antwoord ja ik kom zo bij je en dan zit ik weer minimaal een uur te wachten. Wat ik vervolgens te doen krijg? Ja een order invoeren! Ook denken ze hier dat ik het allemaal heel moeilijk vind, het is juist helemaal niet moeilijk. Ja soms heb ik een vraag waar ik wat kan vinden, dat is logisch als je iets nog nooit hebt gedaan. Meestal draait het in de middag wel wat bij, dan krijg ik iets meer te doen en dan praten ze iets meer tegen mij maarja echt voldaan kom ik niet thuis. Ik heb dit al aangegeven bij de drie dames bij mij op kantoor maar dan krijg ik het antwoord dat ze erg druk zijn en simpelweg geen tijd hebben om mij de hele tijd te begeleiden. Kortom ik ben hier maar gewoon neer gedropt zonder enig idee hoe ze het zouden aanpakken.

Als ik de afgelopen twee dagen moet beschrijven dan zeg ik vooral dat ik niks heb gedaan. Ja gister zijn Martijn en ik naar de MacDonalds geweest en daar zat een stel elkaar helemaal af te lebberen. Interessant he? De motivatie is een beetje weg en ik merk aan mezelf dat ik steeds minder ga vragen om werk. Dit moet ik wel blijven doen anders word ik er nog zelf de dupe van. Nee, ik doe absoluut mijn best! Ik zeg ook helemaal niet dat ze niet aardig zijn maar ze hebben gewoon geen idee wat ze met me moeten..

Toch is er wel iets leuks te melden. Uiteraard betreft dit weer VOETBAL. Waar het hele leven eigenlijk om draait. Morgen (Donderdag) gaan ik en martijn naar de 1/16e finale van de Europa League, Benfica - Bayer Leverkussen. Best een mooi affiche in een prachtig stadion! Op het moment staat Benfica 1-0 voor dus de kans dat ze doorgaan is groot maar de spanning is nog niet helemaal weg. Juichen voor Ola John en kompanen dus! Verder gaan we drie Maart naar de aartsrivalen van Benfica kijken. Sporting Lissabon met nederlanders Boulahrouz, Schaars en van Wolfswinkel neemt het dan op tegen de andere rivaal FC Porto. Een echte topwedstrijd in Portugal.

Conclusie is dat ik hier word opgeleid tot 'nutteloze zoutzak Internationale Groothandel' en dat ik even een werkgerelateerd dipje heb. Verder gaat het eigenlijk goed. Het is nog altijd lekker weer en ik geniet nog elke dag van de stad Lissabon!

Dit was het voor nu.

Adios!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lars Jesse

Ter afronding van mijn opleiding Internationale Groothandel op stage in Lissabon (Portugal). Hier zal ik voor drie maanden verblijven.

Actief sinds 28 Jan. 2013
Verslag gelezen: 258
Totaal aantal bezoekers 13978

Voorgaande reizen:

28 Januari 2013 - 21 April 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: