Een heerlijk weekend. - Reisverslag uit Lissabon, Portugal van Lars Jesse Eijden - WaarBenJij.nu Een heerlijk weekend. - Reisverslag uit Lissabon, Portugal van Lars Jesse Eijden - WaarBenJij.nu

Een heerlijk weekend.

Door: Lars'

Blijf op de hoogte en volg Lars Jesse

03 Maart 2013 | Portugal, Lissabon

Daar zijn we weer, normaal gesproken zou ik dit verslag schrijven op de Maandagmorgen. Maar aangezien ik me nu verveel doe ik het nu maar. Wat was dit een heerlijk weekend. Dit heeft me echt weer even goed gedaan.

De Vrijdag was verschrikkelijk, of althans van negen tot zes. Het enige wat ik heb gedaan is de caké van een collega op zitten eten. Ik moet wel zeggen, deze was goed te eten! s'Avonds hadden we afgesproken met Nono, Ivania en er zouden nog wat andere mensen komen. Eerst zouden we uit eten gaan om vervolgens te gaan stappen. Eindelijk uit met mensen die de weg kennen en de juiste plekjes weten te vinden. Jullie moeten weten dat uitgaan hier erg lastig is. We wonen in de uitgaanswijk genaamd 'Bairo Alto' elk straatje komt s'nachts tot leven en zitten vol met kleine barretjes. Wel staat overal een security gast voor de deur waar je eerst even een praatje mee moet maken om binnen te komen. Als ze doorhebben dat je maar met z'n twee bent en dan ook nog uit het buitenland weigeren ze je al snel. Maar dat zou deze avond geen probleem zijn! We gingen uit eten bij de wok. Hier kon je eten voor €13 (?!) per persoon en dan ook nog onbeperkt drinken. En dan niet dat waterbier zoals bij Woks in Nederland maar echt pils. Het werd dan ook weer ouderwets vullepulle (Kannen) zoals dat bij de wok hoort! We waren bij de wok samen met zoals eerder gezegt Nono en Ivania en ook Ricardo die we al eerder hadden leren kennen. Ook was er weer een zus van Nono die volgensmij wel twintig zussen heeft want deze kende we nog niet. Erg leuke vrouw/meid moet ik zeggen hehe. Verder was er een jongen die we nog niet kende, Vasco was zijn naam! Erg aardige gozer waar we een hoop lol mee hebben gehad.
Na het eten gingen we naar de stad in maar eerst moesten we nog even wachten op een ander iemand. Jennifer Hoffman Portugese moeder, Duitse vader. Ook een erg leuk meisje, maar ze zou alweer op tijd vertrekken want de volgende dag moest er weer gewerkt worden. Dat je dan pas om 00:00 van huis weggaat terwijl je de volgende dag moet werken snap ik dan ook niet echt maargoed haha. Eerst zijn we in een paar barretjes geweest en hebben we in de smalle straatjes van Bairo Alto rondgelopen. Ook zijn we in een shotjesbar geweest €1,- voor een shotje. We kregen er een van onze grote vriend Ricardo. ''The Triple X'' genaamd. Dit waren twee soorten Abscent (Drank van 80%) en een klein beetje dropshot voor de smaak. In eerste instantie weigerde ik dat te drinken omdat het hier gewoon om puur vergif gaat maar nadat ik uit werd gemaakt voor ''Sisi'' (wat mietje betekend) heb ik het opgedronken. Het was ernstig sterk en voelde het door mijn kleine lichaampje maar het was ook wel weer leuk! Om ongeveer twee uur zijn we een club binnen gegaan, hier was het erg gezellig en hebben en is er veel drank onze keeltjes ingeschoten. Kortom een topavond. Ook zijn we direct weer uitgenodigd voor een barbecue volgende week! De zus van Nono die in de Algarve woont komt opnieuw hierheen om al het vlees voor ons te maken en vervolgens zullen we opnieuw uitgaan. Dit keer naar een grotere club heb ik me laten vertellen.

Op Zaterdag was het tijd om uit te brakken. Een kater heeft nog nooit zo fijn gevoeld! Was alweer een tijdje geleden haha. Ook zag ik dat de kleine boys van Sportclub Lochem E7 (Het jeugdteam dat ik train) met vijf tegen nul de competitie prachtig was begonnen! Mijn eigen team heeft helaas 3-3 gespeeld tegen een mindere tegenstander. Kan gebeuren maarja. Wel vond ik het jammer dat ik niet bij deze potjes aanwezig was. Dat mis ik wel, voetbal! Zaterdagavond was het tijd voor Ajax! Gelukkig wonnen we 2-0 en ik was dan ook erg vrolijk. Daarna zijn we nog wat gaan drinken met Ivania. Een lekkere pull bier voor maar €3,00 op een klein binnenpleintje in hartje Lissabon. Echt een hele leuke locatie waar we zeker vaker heen gaan als we een biertje gaan doen. Ook wel geinig om te vertellen is dat we van half tien tot elf uur gewoon buiten hebben gezeten op het terras. Hoe is het weer bij jullie? Haha.

Zondag was een dag van echt uitrusten. Ik heb veel films gekeken en een paar stukken van series. Kortom alles bijhalen van wat ik de afgelopen tijd heb gemist. Ook heb ik gekookt. Ditmaal stond er patat, groentes en patat op het menu. Was prima te doen!

Naja, dit was het wel. Zoals jullie zien was vooral Vrijdagavond een mooie avond maar die avond heeft me dan ook weer echt aangesterkt. Morgen begint er weer een dramatische week waar ik absoluut geen zin in heb. Orders invoeren.. Back Office.. Drie per dag.. Nu maar hopen dat m'n collega maar weer cake maakt en meeneemt!

Bom Noite! (Goedenacht)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lars Jesse

Ter afronding van mijn opleiding Internationale Groothandel op stage in Lissabon (Portugal). Hier zal ik voor drie maanden verblijven.

Actief sinds 28 Jan. 2013
Verslag gelezen: 548
Totaal aantal bezoekers 13975

Voorgaande reizen:

28 Januari 2013 - 21 April 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: